dimecres, 8 de setembre del 2010

Bibliografia i recursos

Vaig aprendre a cuinar "marroquí" al mateix temps que aprenia a cuinar en general, ja que jo fins al moment, bullir, fregir o la planxa era l'únic idioma que em pensava que es parlava a la cuina. Per tant, vaig començar a aprendre a fer receptes més complicades poc a poc, tant receptes d'aquí com del Marroc. Donat que la guia femenina em mancava (mal que ens pesi, a molts homes encara els costa d'entrar a la cuina!) em vaig haver d'espavilar buscant llibres i informació per aquí i per allà. En els darrers temps, cada vegada hi ha més cosa per internet, quina sort!!

El llibre amb el que vaig començar i encara faig servir és el de "Cuisine Marocaine" de Rachida Amhaouche.
És un llibret molt primet que em sembla que em va costar un parell d'euros al canvi, i pràcticament l'he fet servir cada dia!!
Aquesta cuinera té tota una col.lecció de llibres, des d'amanides, pizzes o pastisseria de tota mena (cuina internacional).





D'ella utilitzo també el llibre de la pastisseria marroquí, tot i que n'he fet poques receptes.... la pastisseria em fa respecte!!!! :D




I de qui no us pot faltar algun llibre és de la cuinera marroquí mediàtica per excel.lència: Choumicha. Té un programa diari a la TV 2m, ha publicat moltíssims llibres i edita una revista http://www.saveursetcuisinedumaroc.com/


De Choumicha tinc diversos llibres tots descarregats en pdf, últimament ha fet una sèrie força interessant, un dels quals és aquest.


I els blogs... els que tinc marcats bloc són els que més miro, però n'hi ha moltissims!!!! Això sí, sempre en francès, en castellà gairebé no hi ha res, i en català encara menys... :(     Bé, a menys que domineu l'àrab...!


Doncs a cop de llibre i moltes provatures, poc a poc les receptes et surten més i més rodones!!! I com es disfruten....!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada