dilluns, 8 de novembre del 2010

Amanida tèbia de moniatos amb sucre - Chlada ptate haloua b sukar


Avui us presento una amanida de temporada dolça, molt dolça! Pel meu gust, és ideal per presentar-la en un àpat a base de tastets d'amanides diferents, el contrast amb altres ingredients salats la fa encara més deliciosa...

Ingredients
400 grs de moniato (un parell ja els fan)
1 cullerada sopera rasa de sucre
1/2 culleradeta de cafè de pebre
1/2 culleradeta de cafè de canyella
Uns brins de safrà
1 polsim de colorant
1 polsim de sal
3 cullerades soperes d'oli de girasol
1 cullerada de postres de mantega

Pelem el moniato i el tallem a daus. Posem els moniatos en una cassola i hi ajuntem tota la resta d'ingredients. Hi tirem un got d'aigua, tapem i deixem fer uns 15 minuts, segons la mida dels daus de moniato. La salsa ha d'haver reduit, en tot cas, deixem coure uns minuts destapat. Servir tebi.

La cuisine marocaine, de Latifa Bennani-Smirès.

5 comentaris:

  1. Uix, el moniato mai ha estat dels meus favorits, tot i que durant el sopar del divendres passat m'hi vaig reconciliar amb les postres que ens van proposar al Rtnt Ca l'Esteve.

    Tot i així, no em veig fent una amanida amb moniato, com a mínim encara no :-P

    ResponElimina
  2. jeje reconec que aquesta amanida... diríem... costa, però per això deia de complementar-la amb d'altres, presentar-la sola... només per a alumnes avançats! ;)

    ResponElimina
  3. wow! me encanta este plato para combinarlo con carnes, donde será un gran contraste. ¡qué rica que es la comida de oriente medio! ¡me encanta! Me llevo tu receta. ¡Saludos y buena semana, Mandarina! :)

    ResponElimina
  4. Mersi, homònima!!;) ...és veritat, quant queda per descobrir del menjar oriental... nosaltres ens quedem amb el més bo i millor... ;) per cert que tinc les teves galetes pendents per quan torni de vacances...!

    ResponElimina
  5. que bo!! aquesta tambe la provaré, ara que ja ve la temporada!!

    ResponElimina