dijous, 23 de juny del 2011

Pa amb formatgets Kiri, per menjar-se'l sol!


Avui, una altra de les mil i una receptes de pa que podem degustar al Marroc. Aquest pa, en el que hem afegit formatgets Kiri, és tan suau i esponjós que es pot menjar sol; és ideal per a esmorzars o berenars. Si el voleu servir amb un tagin, us recomano rebaixar la quantitat de llavors que l'aromatitzen, per tal que no amagui el gust del plat principal.

La recepta és del magnífic bloc de Absolutely Delicious with Soulafa, és una llàstima que porti un temps adormit.

Veureu s'hi han d'afegir llavors de sèsam, anís i nigella. Les llavors de nigella són molt apreciades en el món àrab i a Àsia, on es coneixen des de temps immemorials. Se'n parla ja en l'Antic Testament, i eren particularment apreciades pel Profeta Muhammad. Reforcen el sistema immunitari, i és utilitzada pel tractament de nombroses malalties, com la diabetis. Es consumeix en forma de llavors, com una espècie més afegida en qualsevol plat (es coneix també amb el nom de comí negre), als pans i la pastisseria, o bé en forma d'oli. En trobareu més informació aquí, aquí o aquí.

Jo ho compro en una botiga de productes de l'Índia, ja que a la meva carnisseria àrab de capçalera no en tenen. Si no en trobeu, podeu prescindir-ne sense cap problema.

Ingredients

375 grs de farina
375 grs de sèmola fina
450 ml de llet (aprox.)
4 formatgets Kiri o la Vaca que Ríe
2 c soperes d'aigua de flor de taronger
Uns 40 grs de mantega
1 ou
1 c sopera gairebé plena de sal
1 c postres de llevat sec de forner
1 cullerada sopera de llavors barrejades (sèsam, anís i nigella per mi)

1 ou batut per pintar els pans abans d'entrar al forn


Preparació

Si utlitzem la panificadora, seguirem les instruccions del fabricant: primer introduïm els líquids i a sobre, la farina i la resta d'ingredients. Programem l'amassat i llevat.

Si el fem a mà, barrejarem primer la farina i la sèmola. A sobre del marbre, farem un forat a la farina en forma de volcà i anirem afegint a poc a poc la llet, i la resta d'ingredients, fins que la massa no se'ns enganxi als dits. Hem d'amassar enèrgicament uns quinze minuts.

Deixem reposar la massa una mitja hora o quaranta cinc minuts, tapada i a l'abric dels corrents d'aire. Al cap d'aquest temps, partim la massa en dos o tres, segons la mida que volguem, i formem els pans al nostre gust.

Deixem llevar novament una mitja hora. Escalfem el forn a uns 170º, i decorem els pans amb dissenys fets amb una forquilla. Els pintem amb un ou batut i els enfornem durant uns quinze o vint minuts fins que estiguin ben daurats.

Bessaha wa raha, bon profit!


10 comentaris:

  1. no sabía de las semillas de nigella, sólo conocía a la cocinera regordeta de la tele, jeje.
    voy a buscar a ver si las encuentro, me encanta cruzarme con especias nuevas. :)

    ResponElimina
  2. sí, a mi también me gusta experimentar! :D la nigella tiene un sabor fuerte, por lo que sé en India se utiliza mucho para cocinar, en el mundo árabe más en el sentido medicinal y menos para cocinar... un saludo!

    ResponElimina
  3. Quina bona pint que te , ha d'estar bona tant si com si, gracies per la informació del comí negre(nigella), jo no n'he fet servir mai. Te una pinta nyam nyammm.

    ResponElimina
  4. Quina bona pinta, m'encanta provar pans diferents! a l'estiu sempre em faig pa i després el congelo i així durant el curs cada setmana me l'emporto a barcelona. Aquest es pot congelar sense cap problema? molt interessant també lo de la nigella!

    ResponElimina
  5. Se ve exquisito me quedo de seguidora y volveré a visitarte.
    Un saludo

    ResponElimina
  6. @Bet, i tant que el pots congelar! Em sembla que no hi deu haver cap pa que no resisteixi la congelació! :D Jo també sóc "fan" dels congelats, per exemple, pel pa, en faig una vegada o dos a la setmana i el guardo al congelador, sino, no sortiríem de la cuina! I també congelo crosants i dolços típics marroquins sense cap problema. Ja em diràs que et sembla! :)

    @Trini, bienvenida! espero que te gusten las recetas marroquís, ya verás, son fáciles y muy muy buenas :D

    ResponElimina
  7. Oh! Ja ho crec que és per menjar-se'l sol!! I que bonic!
    Petons!

    ResponElimina
  8. Hola guapa! Quants receptes has publicat!!! Genials totes, però aquest pa té una pinta! Ja ho crec ja que es pot menjar sol!
    A mi em falta temps, entre, la feina, la casa, els nens i una mica de temps que necessito per fer una mica d'exercici (sinó el meu cos em passa factura i em passa el que em passa), llavors tinc tant poc temps per fer coses noves. Sempre dic que vull provar altres cuines del món però sempre acabo amb la d'aquí! ups!
    Bé, gracies per passar pel meu blog i anem visitant-nos les nostres cuines.
    Una forta abraçada!

    ResponElimina
  9. Hola guapa! La veritat és que sí, que és complicat compaginar-ho tot, per això jo publico poc però, això sí, intento mantenir una regularitat...
    Estem en contacte, una abraçada!

    ResponElimina